7 alapvető összefüggést tanulunk meg, amelyek a testtartásunkat kölcsönösen befolyásolják. Ezek a természetes életkörülmények között élő őseinknél maguktól rendben működtek. Különböző civilizációs okoknál fogva a védelmeink kikapcsolódtak. Ezeket kapcsoljuk vissza lépésről lépésre. A kulcsfontosságú területek helyreállítása után beindul az önregeneráló folyamat. Onnan tudod, hogy jól csinálod, hogy erősebb vagy! Ha tudatos és biztonságos a mozgásod, sokkal ritkábban okozol ezzel fájdalmat magadnak. „Amikor tudod védeni, mersz bele erőt adni.”

Miért készítettük?

Információhiány: Az elmúlt évek során azt vettük észre, hogy a mozgásszervi problémák száma rohamosan nő, viszont nincs letisztázva, hogy ilyen esetben kihez érdemes fordulni. Orvos, csontkovács, gyógyszerész? El lett hitetve velünk, hogy megoldást csak másoktól kaphatunk. Ez viszont nem így van. Az izmunkat nem edzheti más helyettünk, és a fejünket is csak mi tudjuk helyesen tartani.

A kérdés: mit tehetünk mi magunkért?

A legtöbb dolog rajtunk is múlik! Sok panasszal találkoztunk. Ezek nagy többsége a helytelen mozgási szokások következtében keletkezett. Természetesen kisebb százalékban voltak más esetek is (pl. autoimmun eredetű -, fertőzések okozta -, balesetek következtében kialakult – vagy veleszületett problémák, stb.) Ezeket ugyan nem mi okozzuk magunknak, ugyanakkor ezeken is tudunk rontani és javítani. Azaz van benne olyan rész is, amely tőlünk is függ.

Megértés hiánya: Mitől kopik el az ízületi porc? Véletlen kapjuk-e a gerincsérvet? Van-e összefüggés a testtartásunk és a légzési nehézségünk között?

Amíg nem tudjuk, hogy működik testünk és miért megy tönkre idő előtt, nem tudjuk megvédeni. Tipikus esete például a csontritkulás. Sokan úgy gondolják, hogy a megritkult csontállomány miatt óvakodni kell a mozgástól. Az űrkutatások tapasztalatai alapján ennek az ellenkezője az igaz. Terhelés nélkül még a legjobb egészségi állapotú asztronautáknak is csontritkulása lesz, ha nem kap megfelelő edzést. Ha kíméljük a csontjainkat a csontritkulás miatt, erősítjük a leépülésünket. Nyilván egy elgyengült csontot nem mindegy, hogyan kezdünk edzeni.

Ilyen és ehhez hasonló információkat találhatsz majd meg a honlapunkon, amelyek nem köztudottak, viszont ahhoz, hogy javítani tudjunk egészségünkön, kulcsfontosságúak!

Eddigi elterjedt módszerek nem számolták fel a problémát. Biztos Te is ismersz olyanokat, akiknek itt-ott fáj valamijük. Elhatároztuk, hogy kialakítunk egy iskolát, és megoldást kínálunk főbb problémáikra. Létrehoztuk az methodot. Egy olyan gyakorlatias rendszert, amely a mozgási rendellenességek okát iktatja ki. Kidolgoztuk hozzá a tréninget. Megértetjük, begyakoroltatjuk a helyes mintát. Ezzel megváltozik az a szokás, amely a szervezeted ellen dolgozik. Ok-okozati összefüggéseken múlik, hogy lesérülsz vagy egészségesen kirándulhatsz akár 90 évesen is. Ha a külső talpéleden állsz, ’O’ lábad lesz. Ha a belsőre terhelsz jobban, akkor ’X’. Ez egy szokás! Bármikor megváltoztathatod!:) Így van ez a vállaiddal, nyakaddal, hátaddal, csípőddel, térdeddel és a gerinced tartásával is. Kövess minket, segítünk!

Területi képviseletek: Ott kell a segítség, ahol élsz! Sokakon sikerült a módszer kidolgozása előtt is segíteni. Ugyanakkor rájöttünk, hogy földrajzi akadálya van annak, hogy ez eljuthasson mindenkihez. Ezért ahhoz, hogy bárhol is laksz, megkaphasd a segítséget, területi oktatókkal fedjük le az országot. Így hamarosan Te is elérheted! Kérsz értesítést a hozzád legközelebb eső tréningről?

Időhatékonyság: Nem érünk rá várni. Még 2019-ben megteheted, hogy beindítod tested önvédelmi erőit! Olyan eszközöket fejlesztettünk ki, amellyel lefelezzük a tréninghez szükséges időt, ugyanakkor biztonságosan végezheted. Betanítás után otthon, egyedül is tudod magad fejleszteni. Természetesen az oktatóinktól mindig kaphatsz segítséget, amikor csak kell.

Hogyan működik?

Célunk az Udana energia, a test felemelő erőinek aktiválása. Mit jelent ez? A talajjal – illetve ülés közben a székkel – érintkező megfelelő pontok lenyomásával a csontváz helyes magasságába emelkedik. Ez az emelkedés biztosítja, hogy anatómiai terek keletkezzenek a testünkben. Így az ízületek nem kopnak el idő előtt. Fizikából tudjuk, hogy a szilárd testek egymásra nyomva és mozgatva surlódnak és kopnak. Gondoljunk csak bele a ceruza hegyébe. Nagyobb erővel a papírhoz nyomva gyakrabban kell hegyezni. Tehát célunk az ízületi tér helyreállítása! Ne koptasd el! Az ízületek élettartamának ez a legfőbb védelme! A felemelő energia aktiválásához a következő feltételeket kell teljesítenünk.

  1. A csontok helyes beállítása az egyik Ozoana lépés. Beállítjuk a csípő dőlésszögét, a talp és a gerinc íveit és többek között a fej optimális tartását. A helytelen szögben álló és egymást nyomó csontok szintén lerövidítik az ízületek élettartamát és túlerőltetik az izmokat.

Vegyünk egy érzékletes példát! A fenti ábrán látható, hogy a csontok helytelen helyzete miként okozza a térdízület pirossal jelzett részének túlterhelését. A csontok a helytelen súlyeloszlás miatt kis felületen nyomják a térdízületet, így a nyomás ott többszörösére nő. Mint amikor spriccelsz a slaggal: csökken a vízsugár, és nő a nyomás. Tehát a csontok helyzetének beállításával jelentősen javítjuk a helyzetet. Hosszútávon az elkopott felületek egymásba nyomódása roncsolja az ízületet, így fájdalmat okozhat. Szerencsére van megoldás! Ha a talpakon helyreállítjuk a terhelést, a csontok visszarendezhetőek eredeti állapotukba. Így az ízületi felszínen oda kerül a nyomás, ahol korábban szinte nem viselt terhet! Érdemes időben megtenni.

2. Az előző pont kivitelezéséhez szükséges a megfelelő izmok edzése. Az izmok megfelelő ízületi állásoknál már feszíthetők és nyújthatóak. A keleti és nyugati mozgásformák kidolgozták az alapvető védelmeket. Ezeket átvettük. A mai emberek testtartása viszont a történelmi korokéhoz képest sokat változott, ezért saját módszerekkel egészítettük ki a tudástárat. A tréning során azon dolgozunk, hogy az izmok a helyén tartsák a szerveinket és csontjainkat, így lehetőleg fájdalommentesen tudjuk ellátni életfeladatainkat.

Bármelyik ponton javítunk a struktúrán, az Udana energia növekedésnek indul.

Az Ozoana módszer segítségével biztonságosan és belátható időn belül tudsz javulást elérni. Előnyei: Gyors és hatékony megoldás. Pontosan arra világít rá, hogy mit kell tennünk és hogyan! Eszközök használatával lefeleztük a tréningidőt! Biztonságosabbá tettük a gyakorlást!

Mire jó?

Kiküszöböli a főbb testtartáshibák 7 kulcs okát! Ez a 7 ok kapcsolja ki a testtartás alapvető védőmechanizmusait. Ha a kulcsproblémákat megoldod, az egész rendszer regenerálódása magától el tud indulni. Milyen problémák származnak a helytelen testtartásból: Bütyök, lúdtalp, térd-, csípő-, hát-, nyak-, váll problémák. Sérvek, kopások, kiálló erek, nehézlégzés, mellkasi nyomás növekedés, stb

Kiknek ajánljuk?

Akik felismerik, hogy tenniük szükséges a javulás érdekében. A fejünk helytelen tartásáért rajtunk kívül senki nem felelős.

A módszert 14 év felettiekre fejlesztettük ki.

  • A “hétköznapok hőseinek”, akik szeretnék testük épségét a mindennapi tevékenységek végzése közben is megőrizni (legyen az cipekedés, takarítás, a gyerekek emelgetése, stb).
  • Ha bármilyen mozgásformát rendszeresen végzel (pl. tánc, futás, túrázás, sziklamászás, stb.), és szeretnéd tudni, hogyan védheted meg magad közben a sérülésektől.
  • Ha szeretnéd elkerülni az ülő- vagy állómunka okozta kellemetlenségeket.
  • Ha fáradt vagy, és szeretnél feltöltődni! Az óra után a külső és a belső tartásod is jobb lesz!:)
  • Több esztétikai probléma a helytelen testtartásból fakad. Ha szeretnéd ezeket korrigálni, itt a helyed!
  • Ha nincs túl sok időd gyakorolni, és olyan tréninget keresel, ami a betanulás után otthon is könnyen, gyorsan és biztonságosan elvégezhető.
  • Ha az előző fejezetben felsorolt problémák közül bármelyikkel küzdesz, vagy épp szeretnéd őket megelőzni.
  • Ha általános ígéretek helyett konkrét megoldásokat keresel, lépésről lépésre levezetve.
  • Ha a “miértek” is érdekelnek, nem csak a “hogyan”.